©2017 

April 12, 2017

April 12, 2017

April 12, 2017

Please reload

Recent Posts

To GYM or not to GYM. That is the question!

October 1, 2016

Svaret er selvfølgelig JA! Du kan redusere sykdoms risikoer og skader drastisk ved å trene minst 30 minutter per dag de fleste dager i uken. Trening hjelper også vår emosjonelle helse. 

 

Beskytter hjerte og lunger

Regelmessig trening reduserer kolesterolet og sjansen for blodpropp, det reduserer høyt blodtrykk og bedrer lungekapasiteten din. Du føler deg dermed mer energisk.

 

Styrker og gir fleksibilitet

Styrketrening bygger muskler og gjør kroppen din sterkere. Alt blir lettere å gjøre, du blir mer fleksibel i kroppen og holder skader lettere unna.

 

Bygger sterke ben

Vekttrening, gå-og løpetrening , ballspill og aerobic styrker benmassen og reduserer sjansen for osteoporose. Kvinner er spesielt utsatt for benskjørhet i middelalderen, og noen menn opplever dette når de eldes.

 

Hjelper for vekten

Trening brenner kalorier og for overvektige hjelper det absolutt å trene. For folk som ikke er overvektige, er trening en perfekt måte å holde vekten i sjakk og unngå å legge på seg. Utfordrer du deg selv i treningen, vil du også kunne forbrenne flere kalorier etterhvert, slik dropper du kiloene lettere.

 

Bedrer humøret

Når du trener slipper kroppen løs endorfiner som hjelper på å redusere smerte, stress og gir deg en god følelse ved deg selv. Dessuten reduseres sjansene for å oppleve depresjon. Trening hjelper deg emosjonellt gjennom å bedre selvbildet ditt ved at du er fornøyd med din veltrente kropp!

 

Husk; en god form og en sunn kropp kommer ikke over natten! Men klarer du å holde ut i de første vanskelige seks ukene, har du satt retningslinjene for et flott liv fremover!

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

Arkiv
0

MY CART